
Amikor az emberek szeretnének eladni egy ingatlant, általában három dologra vágynak:
1) sok pénzt keresni,
2) minimális időt és erőfeszítést belefektetni, és
3) gyorsan eladni.
Azonban a valóság az, hogy egy ingatlan eladása ritkán ilyen egyszerű. Azok a lakástulajdonosok, akik maguk próbálják eladni az ingatlanukat – vagy rosszul választottak ingatlanközvetítőt -, (hónapokkal később) elakadhatnak az ingatlanuk értékesítésével.
Ha Te is ebbe a helyzetbe kerültél, ne ess pánikba! Összegyűjtöttük az öt fő okot, amiért egy ingatlan nem kel el, és olyan lépéseket javasolunk, amelyekkel ezeket a problémákat meg lehet oldani.
Nem tudod, miért nem sikerült eladnod az ingatlanod? Ha még nem bíztál meg ügynökséget és lejárt a hirdetésed, vagy visszavontad a korábbi ingatlanközvetítői megbízásodat, hívj minket! Örömmel ajánlunk neked egy ingyenes és kötelezettségmentes felmérést, és megbeszélünk egy hatékony értékesítési tervet, hogy sikeresen eladjuk az ingatlanod.
TARTALOM
- ROSSZ IDŐZÍTÉS- KEDVEZŐTLEN PIACI KÖRNYEZET
- GYENGE MARKETING
- SZEGÉNYES ELSŐ BENYOMÁS
- TÚL MAGAS AZ ÁR
- NEM A MEGFELELŐ ÜGYNÖK KIVÁLASZTÁSA( VAGY ROSSZABB, NINCS ÜGYNÖK)
1. ROSSZ IDŐZÍTÉS- KEDVEZŐTLEN PIACI KÖRNYEZET
Ha az ingatlanod több hónapnyi piaci jelenlét után még mindig nem kelt el, akkor ennek az időzítés is lehet az oka. A piacokat a kereslet és kínálat törvénye irányítja, ez alól az ingatlanpiac sem kivétel.
Amikor sokan akarnak ingatlant vásárolni (kereslet), és kevés az eladó (kínálat), akkor az eladók piacáról beszélünk. Az eladók piacán a meghirdetett lakások általában gyorsan elkelnek. Viszont a vevők piacán több eladó ingatlan van, mint ahány vásárló. Ilyenkor az ingatlanok alacsonyabb áron kelnek el, és hosszabb ideig állnak a piacon.
Mi okozza az eladók, és a vevők piacának váltakozását? A keresletet erőteljesen befolyásolhatják az olyan gazdasági tényezők, mint a kamatok, a fizetőképes kereslet, a gazdasági növekedés és a munkanélküliségi ráta. Az elmúlt év nyara után például a meredeken emelkedő lakáshitel kamatok nem csak szigorúbbá tették a hitelfeltételeket, hanem erőteljesen növekedtek a várható havi törlesztőrészletek is. Ezért még akkor is, ha egy lehetséges vevő érdeklődött az ingatlanod iránt, végül elállhatott a vásárlástól, ha nem tudott hitelt felvenni a vételár kifizetéséhez.
A kedvezőtlen hazai gazdasági környezet sajnos rossz irányba befolyásolja a vevők aktivitását és motivációját, és arra kényszerítheti a vevőket, hogy vásárlási terveiket felfüggesszék – elhalasszák, amíg a körülmények normalizálódnak.
Itt olvashatsz arról, hogy a magas infláció, és az emelkedő kamatok, hogyan befolyásolták a kereslet-kínálat alakulását a 2023 év elejéig : https://jnib.hu/blog/az-ingatlanpiac-a-szamok-tukreben/
Akkor mi a teendő?
Ha az időzítés tényleg befolyásoló tényezőnek tűnik, akkor érdemes lehet elhalasztani az ingatlan értékesítését. Természetesen az eladó számára ez nem mindig lehetséges (vagy kívánatos).
A legtöbb esetben a vásárlók motiválásához jól kombinálhatók a kisebb nagyobb felújítások, javítások, egyéb ösztönzők és az árazás. Ha valódi az eladási szándék, akkor mindig lehet megoldást találni. Az eladói oldal szerencséjére az emberek számára mindig szükség lesz lakóhelyre, és lesz egy olyan réteg, akik gyorsan, és most szeretnének vásárolni.
Ha úgy gondolod, hogy az időzítés szerepet játszott abban, hogy még nem sikerült eladni az ingatlanodat, akkor kérj tanácsot egy tapasztalt ingatlanközvetítőtől. Mi nap mint nap ezen a területen dolgozunk, és tisztában vagyunk a legfrissebb piaci folyamatokkal. Képesek vagyunk behatárolni, hogy a jelenlegi piaci körülmények mellett mennyi időbe telhet az ingatlanod eladása, és segítünk abban, hogy az ingatlanod ára versenyképes legyen.
2. GYENGE MARKETING
Volt elegendő számú érdeklődőd az ingatlanod iránt az elmúlt időszak alatt? Ha nem, akkor érdemes lehet új értékesítési stratégiát kipróbálnod.
Nézzük meg az ingatlanhirdetést. Sikerült a vevők érdeklődését felkeltened? Egy jól megírt leírás világos és vonzó kell, hogy legyen, miközben kiemeli a lakásod legvonzóbb jellemzőit. Emellett ismerned kell az ingatlanhirdetés bevált gyakorlatait annak érdekében, hogy a vevők, akik keresnek, megtalálják az ingatlant.
És mennyire mutatják be jól a hirdetési fotók az ingatlanod? Sok vevő a jól elkészített hirdetési fotók alapján dönt az ingatlan személyes megtekintése mellett. Felmérések szerint az online böngészők 85%-a nagyon fontosnak találja a fotókat a keresésük során. A lakásodról készült rossz minőségű és/vagy kevés hirdetési fotó a potenciális vevőket eltántoríthatja a küszöböd átlépésétől.
Egy másik tényező, amit figyelembe kell venni, hogy az ingatlanhirdetés elérte-e a megfelelő célcsoportot. Ez különösen fontos lehet, ha különleges adottságú vagy nagyon magas színvonalon kialakított ingatlanod van. A hazai piacon az ingatlan.com jó kiindulópont lehet, de néhány típus több/más marketingeszközt igényel.
Most mi a teendő?
Ha úgy érzed, hogy a gyenge marketing okozta a problémát, érdemes lehet egy tapasztalt szakemberre bízni a dolgot, aki a gyakorlatban jól bevált módszereket alkalmaz. A mi személyre szabott értékesítési tervünk a legújabb technológiákat használja a piaci bevezetéshez, a hirdetések optimalizáláshoz és az ingatlanodról a legjobb benyomás kialakításához.
Például pontosan tudjuk, hogy mire vágynak a vásárlók, és képesek vagyunk úgy megfogalmazni egy meggyőző leírást, hogy felkeltsük az érdeklődésüket. És mivel a minőségi ingatlanfotók különösen fontosak, ha kell együtt dolgozunk a legjobb helyi fotósokkal, hogy minden képen az ingatlanod legvonzóbb tulajdonságai legyenek kiemelve.
Tudjuk azt is, hogyan juttassuk el az ingatlanod hirdetését azok elé az emberek elé, akik potenciális vásárlóid lehetnek. Az online és közösségi média platformokat használva kapcsolatot teremtünk az ügyfelekkel, offline csatornákat használva a helyi ingatlanügynökökkel, így az ingatlan a lehető legnagyobb megjelenést kap a piacon. Aki él és mozog, és a hasonló ingatlant keres, az garantáltan tudni fog róla.
Szeretnél többet megtudni többlépcsős marketing stratégiánkról? Kérj tőlünk egy teljes körű ingatlan marketing tanácsadást még ma!
2. SZEGÉNYES ELSŐ BENYOMÁS
Ha sok érdeklődő járt az ingatlanodban, de nem kaptál ajánlatot, akkor érdemes lehet megvizsgálni, hogy milyen benyomást tettél a látogatókra.
Kezdjük a ház szerkezetével és rendszereivel. Láthatók nagy repedések a falakon vagy esetleg az alapzatban? Vannak olyan ajtók vagy ablakok, amelyek nem záródnak megfelelően? Esetleg vízfoltok a falakon vagy a mennyezeten, amelyek vizesedést, beázást jeleznek? Ezek komoly „vészjelzések” lehetnek, amelyek elriasztják a vásárlókat.
Ezután vizsgáld meg az ingatlan környezetének állapotát. Szükséges a kert rendbe tétele vagy a sövény vágása? Van olajfolt a beállódon? Van leváló festék vagy rohadó szigetelés? Ha az épület kívülről elhanyagoltnak tűnik, a vásárlók azt feltételezhetik, hogy az egész ház rossz állapotban van.
Most pedig térjünk át az ingatlan belső tereire. Tiszta? Van érezhető szag? Szántál időt az egyes szobák „személytelenítésére” és kitakarítására? A vásárlóknak el kell tudniuk képzelni saját magukat az ingatlanban, de ez nehéz lehet a családi fotók és személyes tárgyak sokasága között. Az óriási bútorok és a zsúfolt szekrények miatt pedig esetleg kicsinek és szűknek tűnhetnek a helyiségek.
És most mi következik?
Amikor új eladói megbízást vállalunk, mindig végig megyünk a tulajdonossal az ingatlanon, és felhívjuk a figyelmét a javítandó dolgokra, felújításokra, vagy a helyiségek átrendezésére, amelyekkel maximalizálhatjuk az eladási esélyeinket. Emellett megosztjuk a gyakorlatban jól bevált teendőket arról, hogyan készítsd fel az ingatlant minden egyes bemutatás előtt.
Bizonyos esetekben azt javasoljuk, hogy alkalmazz staging technikákat, hogy kiemeljük az otthonod legfontosabb jellemzőit, és segítsük a vásárlókat, hogy elképzeljék magukat új tulajdonosként. A home staging – egyelőre inkább külföldön – az ingatlanpiac egyik legfelkapottabb trendje – mert működik! Amerikai felmérések szerint a professzionálisan berendezett otthonok átlagosan 9 nappal gyorsabban és 40 000 dollárral magasabb áron kelnek el a hirdetési árnál. Ráadásul a staging akár 20% -kal is növelheti az végső eladási árat.
Néhány eladó úgy dönt, hogy profi szakembert fogad, míg mások saját maguk végzik el a staging folyamatát, esetlegesen segítséget kérve az ingatlanügynöküktől. Mi segíthetünk neked meghatározni a megfelelő költségvetést és megtérülő erőfeszítést, amely szükséges ahhoz, hogy eladd az otthonodat.
4. TÚL MAGAS AZ ÁR
Sok tulajdonos vonakodik az eladási ár csökkentésétől. De a valóság az, hogy a vásárlók nem fogják komolyan venni az ingatlaneladási szándékodat, ha úgy gondolják, hogy az ingatlanod túlárazott.
Az attitűdök megváltoztak azóta, hogy a MNB emelte az irányadó kamatokat. Sok vásárló nem hajlandó vagy nem képes olyan magas árat fizetni egy lakásért, mint amikor a hitelköltségek alacsonyabbak voltak. Ha az ingatlanod eredeti eladási árát a piac csúcsának értékesítési adatai alapján határoztad meg, akkor ezen a piacon sajnos újra kell gondolnod az árazási stratégiádat.
Azonban nem csak a gazdasági tényezők miatt lehet az, hogy egy ingatlan kínálati ára nem egyezik meg a piaci értékével, azaz amennyiért el lehet adni. Az ingatlanok árazása függetlenül a gazdasági klímától bonyolult lehet, mert számos tényező befolyásolhatja, hogy mennyit hajlandók a vásárlók fizetni. Például a különleges, magasan testreszabott és luxus kategóriát különösen nehéz árazni, mert nem sok ingatlan van, amivel össze lehetne hasonlítani őket.
Azonban, ha az ingatlanod hónapokig áll a piacon ajánlat nélkül, akkor jó esély van arra, hogy újra kell gondolnod az eladási árat.
És most mi következik?
Ha neked nem sürgős az ingatlanod eladása, akkor az időzítés vagy a marketing átgondolása új vásárlói réteget vonhat be, és a különböző javítások, felújítások és esetleg a staging növelhetik az ingatlanod értékét, ami elegendő lehet ahhoz, hogy vevőt találj az eredetileg elképzelt áron.
Azonban, ha gyorsan kell eladnod, vagy már kimerítetted a többi lehetőséget, akkor árcsökkentésre lehet szükséged. Mi szakemberként jól ismerjük a legújabb piaci trendeket és a legfrissebb adatokat az elmúlt időszak sikeres értékesítéseiről Budapesten és környékén. Piacismeretünknek és tapasztalatunknak köszönhetően tűéles pontossággal határozzuk meg ingatlanod értékét a mai piaci körülmények között. Csak vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj egy ingyenes értékmeghatározást!
5. NEM A MEGFELELŐ ÜGYNÖK KIVÁLASZTÁSA( VAGY ROSSZABB, NINCS ÜGYNÖK)
Ha úgy érzed, hogy korábbi ingatlanügynököd nem tett meg mindent – vagy rossz stratégiát választott -, hogy eladja az ingatlanod, akkor nem vagy egyedül. Sok eladó úgy érzi, hogy a megbízott ingatlanközvetítő gyakorlatilag nem csinált semmit, majd a megbízás lejártakor bosszankodhatnak a feleslegesen elvesztegetett idejük(és sok egyéb) miatt. Bár a legtöbb ügynök jó szándékához nem fér kétség, nem mindannyiuknak vannak meg a szükséges készségei, tapasztalata, vagy piacismerete ahhoz, hogy sikeres értékesítési stratégiát dolgozzanak ki ezen a kihívásokkal teli piacon.
Vagy talán úgy döntöttél, hogy egyáltalán nem veszel fel ingatlanügynököt, és magad próbálod eladni az otthonod. Ez egy egyenlően frusztráló vállalkozás lehet.
Bár az ingatlanod önálló értékesítése elviekben csökkentheti a költségeidet, rendkívül kockázatos is lehet, és hosszú távon akár veszteséget is okozhat. Felmérések szerint az ügynök nélkül értékesített otthonok általában kevesebbért kelnek el, mint az ügynök által képviselt eladások esetében. Például az Egyesült Államokban 2021-ben az ügynök nélkül értékesített ingatlanok átlagosan 105 000 dollárral kevesebbért keltek el, mint az ingatlanügynök segítségével eladott otthon. Vegyük csak az értékmeghatározást; már néhány millió forint alá-, vagy fölé lövéssel milliókat veszíthetsz, vagy az értékesítés időben elhúzódó, eredménytelen és fárasztó toporgássá válik.
Most mi a teendő?
Ha bármelyik fent említett helyzet ismerős, fel kell tenned magadnak a kérdést: „Még mindig szeretném eladni az ingatlanom, ha kapnék végre egy megfelelő iránymutatást?”
Ha igen, érdemes beszélnünk. Megértjük, hogy mennyire frusztráló lehet, ha rengeteg időt, pénzt és energiát fektettél az ingatlanod felkészítésére, és mégsem sikerült eladnod. Együttérzünk azzal is, hogy mennyire zavaró lehet egy elhúzódó eladás az életed szempontjából.
Azonban most már ne elégedj meg az átlaggal, ha ingatlanértékesítésed képviseletről van szó. Több lépésből álló ingatlanpiaci értékesítési stratégiánk segíthet abban, hogy az ingatlanodat a lehető legmagasabb áron tudd eladni, és közben újra átérezd a kezdeti lelkesedést. Itt az ideje új ügynökségnek, új marketingnek, új vevőknek, és legfőképpen … új lehetőségeknek.
ELSZÁNTAD MAGAD A KÖVETKEZŐ LÉPÉSRE?
Keress minket bátran, és beszéljünk! Készek vagyunk segíteni abban, hogy kitaláld, miért nem sikerült eladni az otthonodat, és hogyan kell átdolgoznod az értékesítési stratégiádat és felkészíteni az ingatlant a siker érdekében.
Az ingatlanpiac olyan változásokon ment keresztül, hogy egy ideig a helyzet kissé bizonytalan lehet. De a jelenlegi piacon még mindig sok lehetőség van: csak egy olyan útmutatóra van szükséged, aki tudja, hol kell keresni és hogyan találhatod meg a lehetőségeket.


